האזינו • חוטובלי: "יהיה קרב חזיתי ביננו לבין מחוללי הסכם הגרעין"

    אבי יעקב | צילום: ויקיפדיה No Comments on האזינו • חוטובלי: "יהיה קרב חזיתי ביננו לבין מחוללי הסכם הגרעין"
    15:20
    09.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on טורקיה תחדש את הייצוא לישראל "באופן זמני" | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי שוחחה הערב במהדורה המרכזית עם אבי מימרן על ההסכם המתגבש עם איראן ועל עוד נושאים שעל סדר היום.

    לדבריה "מאוד ברור שהמערכה הדיפלומטית לא רק שלא נגמרה אלא שהיא מתחילה. ישראל הולכת להפעיל את כל כובד משקלה המדיני והדיפלומטי על סוגיית ההסכם. הסנקציות אמורות להיות מוסרות, לפי ההסכם באביב 2016. יהיה קרב חזיתי ביננו לבין מחוללי ההסכם הזה".

    היא הטעימה כי "ההסכם הזה יחזק את איראן ויאפשר לה לחמש את חמאס וחיזבאללה וגם לייצר נשק גרעיני".

    לשאלת המראיין האם חתימת ההסכם כישלון של ראש הממשלה, ענתה כי יש אי הבנה איך נראית מערכה דיפלומטית. ראש הממשלה לקח קהילייה בינלאומית שלא היה אכפת לה ונרתמה לעניין. "כל אירופה מעוניינת בהסכם עם איראן בגלל ההיבט הכלכלי, וזה ההישג של נתניהו. הוא הצליח לדחות את יישום של תוכנית הגרעין שלהם בעשור לפחות. איראן הפכה למתגוננת במקום להילחם וזה לא קרה מאליו".

    ולמה יש כאלה שבעד ההסכם?
    אנשים רבים בעולם שהטרור עדיין לא בפתחם מעדיפים לא לראות קדימה ולהעדיף הסכם שקט. וזה לפני שהרחבנו על האינטרס הכלכלי שדחוף להרבה מדינות בעולם.

    איך ההרגשה במשרד החוץ?
    אני מרגישה אחריות כבדה מאוד ואני שמחה על הזכות לשרת במשרד החשוב הזה עם אנשים שעושים עבודה חשובה ביותר במישור הבינלאומי. המשרד מנהל קרבות בלימה קשים ביותר.

    חושבים על היום שימונה שם שר?
    אמרתי שאם יהיה שר חוץ ממפלגתי אשמח לעבוד תחתיו. כמובן שאני שמחה לעבוד תחת ראש הממשלה ישירות, ומשרד החוץ כיום הוא חלק מתפיסת העולם שהוא מוביל, מדובר בדבר שלא היה שנים רבות וזה היווה נזק. ההתנהלות היום מעולה כי כל העבודה נעשית בראש חץ אחד. היום המשרד מתמקד בנושא הדה לגיטימציה שנעשית לישראל. יש לנו עולם ערכים אידיאולוגי ואמונה בצדקת הדרך וזה מאוד מסייע.

    על החשש ממעצרים של אלופים בחו"ל אמרה חוטובלי כי "כל אלוף שרוצה לנסוע לחו"ל שיסע. מדינת ישראל תתן הגנה לכל חייל שלה בכל מקום בעולם. אנו בשיח פעיל מול מדינות רבות בעולם כמו ספרד ובריטניה. בסופו של יום לא יהיה אף בכיר שישקף לו סכנה".

    הוא הוסיפה ואמרה שכאשה דתייה היא אומרת לכולם שכעם יהודי עלינו צריכים להבחין בין מחלוקת בין הזרמים ביהדות לבין שמדינת ישראל היא הבית לכל יהודי באשר הוא. "כל מי שרוצה להשפיע על המערכת הפוליטית יש לזה דרכים שונים. מי שהם לא אזרחי המדינה שלא ידרוש שהמערכת הפוליטית תשנה את עצמה בשביל מי שאיננו פה. מי שרוצה לשנות שיתכבד ויבוא לפה לגור בארץ".



    0 תגובות